Bunyi Main Guli Atas Rumah

6 Bunyi guli bola ping-pong menumbuk dengan lesung di rumah atas. Rupa hantu main guli atas siling rumah.


Kenapa Jin Suka Buat Bunyi Guli Jatuh Atas Lantai Lekat Lekit Story

5 Bunyi perabot benda berat tukul besi diseret atau dihempas di rumah atas.

. Lepas tu saya bukak surah ruqyah kat PC dan biarkan selama 40 hari saya pasang dari malam hinggalah ke subuh. Tanda-tanda di dalam rumah ada gangguan. Bunyi tu makin lama makin kerap.

Awal2 masuk slalu bunyi guli ngan tarik perabot bertukang ketuk dinding tgh malam start kul 1pg. Rupanya segala bunyi menakutkan yang ada kat rumah tu adalah disebabkan injap paip rumah kita. Lepas dh tau buat bodoh je bila bunyikthen suruh husband kerap azan dalam rumah.

Ada yang bunyi guli Ada bunyi perabut bergerak Ada bunyi mengilai dan macam-macam lagi. Macam rumah aku dulu. Rumah dah rasa lapang six sense saya pun dah tak perasan kelibat sesuatu di tangga tingkat atas bunyi guli bunyi sesuatu ubah meja kerusi dan sebagainya.

Perkara ini bukanlah suatu yang baru bahkan sudah wujud sejak dulu lagi terutamanya dalam kalangan masyarakat Melayu lebih-lebih lagi bagi mereka yang tinggal di kediaman pangsapuri. Dan tidak ramai tahu kebanyakan bangunan hari ini termasuk rumah kediaman menggunakan konkrit yang diperkukuh. Bunyi pasir benda berat jatuh di atas syiling atau bumbung rumah.

Advertisement Kalau dengar bunyi guli jatuh atau perabot diseret itu bukan petanda jin bermain guli atau hantu pocong baru berpindah di unitbilik di atas rumah kita. 2Kerap dengar bunyi ketukan di luar pintu rumah. Sebab tak faham bila mereka yang mahir bab bangunan ni kata tu bunyi air masuk.

Mmg I tak ambik pusing pun bunyi tu walau I ade pernah terbaca yang bunyi guli jatuh tu one of the sign gangguan jin. Disebabkan sistem perpaipan yang kompleks tu maka terjadilah bunyi yang pelbagai. Dulu pernah diaorang cakap nampak benda hitam kat bilik bawah.

Kalau dengar bunyi guli jatuh atau perabot diseret itu bukan petanda jin. Bunyi orang berjalan di dalam tingkat atas rumah. Baru nak melelapkan mata tiba2 kedengaran bunyi pelik seperti puluhan guli yg berderai jatuh dan bergolek2 kat atas siling rumah.

Fenomena bunyi guli bukanlah merupakan suatu perkara yang baru terutamanya di kalangan mereka yang tinggal di kediaman apartment. Alhamdulillah dah takde bunyi guli sebagainya. Bunyi yang didengar menembusi lantai atau siling boleh saja berlaku di tempat lain dan boleh didengar apabila ia melalui secara mendatar atau menegak melepasi siling atas kepala penghuni.

Suatu pagi pada jam 630 pagi selepas mandi bukan mandi wajib ok aku terdengar bunyi guli jatuh melantun di atas lantai beberapa kali sebelum kembali sunyi sepi masa tu aku masih dalam bilik baju aku ada kat bilik sebelah bunyi guli tu membuatkan aku berhenti melangkah untuk ke bilik sebelah aku berkira-kira untuk mengejutkan puan. Jika perkara seperti ini berlaku pasti anda akan memikirkan yang jiran di bahagian atas sedang mengemas rumah walaupun perkara. Cuma sebab terlampau di ganggu dengan bunyi2 tipikal macam tu sampai hilang rasa.

Apabila anak pergi sekolah ada lagi bunyi itu saya fikir anak jiran sedang main guli hakikatnya tidak pun. Jadi sebati pulak hidup aku dengan. Di dalam masyarakat Melayu bunyi yang sering kali dikaitkan dengan misteri gangguan jin dan makhluk halus ini sememangnya sudah wujud sejak dari dahulu lagi.

Bunyi tu seakan2 orang sebelah yang main. 4Kerap terdengar bunyi pasir jatuh atas bumbung rumah. Kerap kali kita dimomokkan dengan cerita mistik kononnya penghuni rumah pangsapuri terdengar bunyi hantu bermain guli di tingkat atas sedangkan tiada sesiapa yang tinggal di tingkat atas.

Kalau duduk apartment atau kondominium memang ramai kerap dengar bunyi guli tu. Bagi mereka yang tinggal di kondominium ataupun apartment pasti bunyi guli tergolek bunyi perabot ditarik ataupun barang terhempas adalah perkara normal. Aku dulu dok apartment rumah sebelah kosong atas kosong.

Bunyi Orang Main Guli Perabot Ditarik Ini Penjelasannya October 31 2021 by admin Percaya atau tidak ramai yang pernah mendengar seperti bunyi orang bermain guli atau perabot ditarik dan bunyi pelik dan aneh lain Ketika berada di rumah atau bangunan serta tempat yang tidak ada penghuninya. Aku duduk rumah dua tingkat. Kerap kali kita dimomokkan dengan cerita mistik kononnya penghuni rumah pangsapuri terdengar bunyi hantu bermain guli di tingkat atas sedangkan tiada sesiapa yang tinggal di tingkat atas.

Pasti setiap orang akan pernah mengalami keadaan seperti ini. 1Kerap nampak kelibat dalam rumah. Semasa anak mesih kecil apabila dengar berdenting saya ingat anak sedang main guli.

Bunyi sesuatu mencakar bumbung pintu tingkap. Manakala bunyi pula bergerak lebih laju melalui pepejal berbanding melalui udara. Ingatkan hantu main guli di tingkat atas rupanya fenomena Water Hammer.

Dan malam lainnya aku marah Amer balik aku suruh dia tegur orang atas jangan main guli lagi sebab aku dah mula rasa semak dan rimas. Kononnya apabila kita terdengar bunyi guli jatuh atau perabot diseret bermakna rumah kita turut didiami makhluk halus ataupun kita sedang diganggu jin. Gangguan Bunyi Guli Dari Tingkat Atas Rumah Anda Ini Puncanya.

Dulu memang akan aku cuak la. Rumah saya pun memang 2 tingkat dan bunyi guli tu pun kat tingkat atas. Rasa mengantuk yg tadinya menguasai diri Irdina terus hilang gara2 bunyi yg amat bising itu.

Bila saya lakukan 3 benda ni alhamdulillah. Mungkin disebabkan itu anda boleh mendengar bunyi-bunyi aneh seperti guli bergolek atau perabot diseret diatas lantai sama ada di tingkat atas atau bawah rumah anda. Ingatkan Hantu Main Guli Di Tingkat Atas Rupanya Fenomena Water Hammer The Reporter Bunyi Guli Perabot Ditarik Tanda Gangguan Hidupkan Rumah Dengan Amalan Sunnah Elak Jadi Tumpangan Jin Dalam Guli Tanda wallpaper.

Until one day ade bunyi guli jatuh. 3Kerap dengar bunyi gulilesung batutarik kerusi meja atas rumah terutama rumah flat. Bunyi guli atas rumah setiap malam.

Bunyi guli bola ping-pong menumbuk dengan lesung di rumah atas flat apartment condo 7. Sebelum aku tahu bunyi tu adalah petanda ada makhluk halus aku dok tuduh anak orang atas je main guli. Rumah saya dulu macam tulah.

Ini biasanya berlaku pada rumah flat apartment atau kondominium. Tambah2 pula saya suka bukak citer seram malam-malam. Bukan setakat saya wife pun ada dengar bunyi guli tu.

Aku masih ingat lagi masa Amer kerja malam masa dia jadi rider domino piza aku rasa seram gila duk dalam rumah sorang-sorang sampai satu tahap tu aku lepak kat luar rumah sorang diri pada pukul 1130 malam. Jiran atas ni x reti jaga anak ke. Mula2 x tahu marah gak.

Anak-anak pun dah tak takut. Biar anak main guli tengah2 malam orang nak tidur pun susah getus hati Irdina. Lama tu baru dpt tau hal jin pasal bunyi guli semua ni.

Tidak lama kemudian katanya bertambah pula bunyi lain kedengaran seperti perabot diseret cerita seorang rakan. Kedai Pejabat tidak dapat dilihat oleh pelanggan seperti tidak. Tapi sebab kadang2 bunyi tu kedengaran time tak berapa logik tengah2 malam buta aku mula pelik jugak.

Nape I ckp org sebelah sbbnya confirm bukan I yang main kan jadi I ckp org sebelah lah yang mainhehe. Ini Punca Gangguan Bunyi Guli Dari Tingkat Atas Rumah.


Ingatkan Hantu Main Guli Di Tingkat Atas Rupanya Fenomena Water Hammer The Reporter


Ingatkan Hantu Main Guli Di Tingkat Atas Rupanya Fenomena Water Hammer The Reporter


Cikgu Faizal Hartanah Rumah Ada Bunyi Guli Jatuh Perabot Diseret Normal Org Melayu Akan Kata Itu Toyol Suka Main Guli Atau Gangguan Jin Okay Sains Dan Fizik Ada Jawapan

No comments for "Bunyi Main Guli Atas Rumah"